Onze Grayling-collega’s: gebrand op branding :-)

Gepubliceerd op

Sinds dit jaar werken we intensiever samen met onze collega’s van Grayling Nederland. Gezien de toenemende vraag naar geïntegreerde communicatie-oplossingen, lag een samenwerking met onze Nederlandse Grayling-collega’s, die excelleren in branding, voor de hand. Bovendien maken we onderdeel uit van hetzelfde Londense moederbedrijf, Huntsworth, en hielden we al kantoor in hetzelfde pand, aan de James Wattstraat in Amsterdam.

Tijd voor een blik achter de schermen bij het team van Grayling Nederland, dat met Managing Director Niels Broekhof, dagelijks de branding en PR verzorgt van mooie merken als Nikon, DSM, Jaguar, Hilton, Hewlett Packard, SMEG, Croky, D-Link, OpenTable, Puma, eBay en KwikFit.

Een korte introductie van onze Grayling-collega’s in drie recente client cases!

De introductie van de Jaguar I-Pace in Nederland

Op 3 september 2018 werkten Niels en zijn team aan de introductie van de Jaguar I-Pace. Tijdens een exclusief event met een optreden van niemand minder dan ambassadrice Dua Lipa, presenteerde Jaguar zijn eerste volledig elektrische performance SUV. Er waren diverse muziekfans en sterren aanwezig, waaronder DJ Armin van Buuren, supermodel Doutzen Kroes en de Franse filmactrice Alix Bénézech.

Grayling verzorgde het uitnodigingstraject voor influencers van A tot Z. Bij de selectie werd niet alleen gelet op een grote Instagram following, maar nog meer naar de juiste match met de Jaguar brand. Door Grayling’s grote netwerk van influencers in diverse niches, van mode-influencer tot fotografie, werd een enorm bereik gerealiseerd in een brede doelgroep. Dit zorgde voor een totaal bereik van maar liefst 2.4 miljoen.

Coordinatie internationaal persevent voor DSM en Africa Improved Foods

Royal DSM werkt samen met Africa Improved Foods aan het bestrijden van honger en werkt samen met lokale boeren in Rwanda om mais te verwerken tot hoogwaardige babyvoeding. Grayling werd gevraagd een internationaal pers event te coördineren.

Met een groep journalisten reisden we af naar dit mooie land zodat wereldwijde media met eigen ogen konden zien hoe DSM met lokale partners een bijdrage levert aan het welzijn van de regio. De reis resulteerde in een aantal kwalitatieve artikelen in landelijke media zoals de Volkskrant, CNBC en The Hindu Business Line.

Lancering van de revolutionaire Nikon Z-series

In Augustus lanceerde Nikon haar langverwachte revolutionaire spiegelloze camerasysteem – de Nikon Z-series. Grayling verzorgde de exclusieve perslijst voor het event en ondersteunde de PR-activiteiten in aanloop naar én na de lancering. Al in de eerste maand werd een record-aantal artikelen gerealiseerd. Deze tendens werd vastgehouden door het uitnodigen van journalisten om het systeem zelf te ervaren om zo reviews te genereren.

Meer cases van Grayling Nederland lees je op dit populaire LinkedIn-blog van Niels Broekhof!

Wil je meer weten over wat CFF Communications en Grayling Nederland voor jouw merk kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via +3120 5754010 of info@cffcommunications.nl.

Back to blog