We beschermen en versterken uw reputatie met onze geïntegreerde aanpak

Sinds 1993 ondersteunen wij klanten met onze geïntegreerde aanpak op het snijvlak van communicatie en bedrijfsstrategie.

Deze voorbeelden illustreren onze aanpak van communicatie- en reputatiemanagement:

De integratie van CFF’s media intelligence met JDE’s Workplace by Facebook

Jacobs Douwe Egberts (JDE) heeft in 2018 Workplace by Facebook wereldwijd uitgerold, als onderdeel van een bredere strategische herziening van de interne samenwerking en communicatie.

Doelstellingen waren onder meer: het verbeteren van de informatie-uitwisseling in de hele organisatie, beter samenwerken tussen verschillende functies en een snellere toegang tot intern nieuws en aankondigingen aan medewerkers van over de hele wereld.

In lijn met deze veranderende ideeën heeft CFF de traditionele mediamonitoringservice van JDE vernieuwt, van een dagelijks overzicht per e-mail naar een digitale nieuwsdienst die naadloos integreert met de veilige Workplace-omgeving van het bedrijf.

Het media intelligence team van CFF zorgt voor een betrouwbare stroom van relevant extern nieuws, van over de hele wereld, en publiceert het direct op de Workplace van JDE, zodat medewerkers relevante marktontwikkelingen in een veilige omgeving kunnen bespreken.

Hudson's Bay: Corporate Communicatie en Mediarelaties

Gedurende introductie en de uitrol van de vijftien warenhuizen van Hudson’s Bay in Nederland was CFF Communications het corporate en PR communicatiebureau van Hudson’s Bay. Onze geïntegreerde diensten voor Hudson’s Bay bestonden uit: corporate communicatie, mediarelaties, mediatraining, persberichten, mediamonitoring, omgevingscommunicatie en public affairs.

Financiële communicatie en IR-ondersteuning voor Accell Group

We ondersteunen beursgenoteerde bedrijven, waaronder Accell Group, met financiële communicatie en IR-activiteiten. Samen met de raad van bestuur bepalen we het jaarlijkse PR- en IR-programma en realiseren we de uitvoering ervan. Onze diensten voor Accell Group bestaan uit mediamonitoring, investor relations, mediarelaties, het beheren van congressen voor pers en analisten, het schrijven van persberichten en het jaarverslag.

Global communications en mediarelaties voor The Ocean Cleanup

Vanaf dag 1 ondersteunen wij als trotse partner de wereldwijde mediastrategie en mediarelaties van The Ocean Cleanup. Het schoonmaken van de oceanen die vervuild zijn met miljoenen tonnen plastic leek lang onmogelijk. Na een succesvolle crowdfunding campagne lanceerde Boyan Slat met The Ocean Cleanup het eerste opruimsysteem in The Great Pacific Garbage Patch. Met The Ocean Cleanup hebben we een aantoonbare bijdrage geleverd aan het vergroten van het bewustzijn rondom de wereldwijde plasticproblematiek.

Coca-Cola en de introductie van suikervrije Sprite

Coca-Cola European Partners kondigde haar plannen aan om over te stappen op een suikervrije versie van Sprite in Nederland. In samenwerking met Coca-Cola lanceerden we een succesvolle corporate PR-campagne, waarbij dit nieuws werd opgepikt door toonaangevende bronnen als Hart van Nederland en NOS. In een groot interview met Het Financieele Dagblad bespraken de landendirecteuren van CCEP NL en Coca-Cola Company NL de verschuiving van de voorkeur van de consument naar gezondere dranken.

Premium mediamonitoring voor de Nederlandse Vereniging van Banken

Het bankenlandschap is breed, divers en daardoor moeilijk te monitoren met alleen zoekmachines en knipseldiensten.

Voor de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) maken onze analisten elke ochtend een overzicht van het relevante nieuws in de financiële sector.

UNIT 4/Advent deal: het einde van de beursnotering en de daaropvolgende periode

Wij kennen de dynamiek, het proces en de interne en externe gevoeligheden van beursnoteringen, fusies en overnames.

We hebben softwarebedrijf UNIT 4 geadviseerd en ondersteund rondom hun beursexit en in de post-transactieperiode. Naast strategisch advies over de rationale van de transactie en de timing van het delistingsproces, hebben we praktische ondersteuning verleend en het management voorbereid op de verschillende interne en externe communicatiemomenten.

Live monitoring en fact-checking ten tijde van de Ahold Delhaize fusie

Ahold Delhaize voltooide met succes haar fusie tot één van de grootste food retailers ter wereld. De nieuwe marktleider in supermarkten en online winkelen bedient wekelijks meer dan 50 miljoen klanten.

We ondersteunden Ahold Delhaize met onze premium mediamonitoring voor, tijdens en na het fusieproces.

Neem contact op

Neem contact met ons op met uw vraag over onze communicatieoplossingen.

Ons team in Amsterdam staat voor u klaar, neem contact op via +31 (0) 2 0575 4010 of info@cffcommunications.nl.

Ons laatste nieuws & inzichten

Ons media intelligence team op bezoek bij het internationale hoofdkantoor van Action

Ons media intelligence team op bezoek bij het internationale hoofdkantoor van Action

Als media-analist bij CFF Communications werk je voor de mooiste bedrijven en merken van Nederland én daarbuiten. Dat zag onze nieuwste aanwinst van het media intelligence team, Anhela Alickovic, met eigen

Live: De verkiezingen voor het Europese Parlement volgens CFF

Live: De verkiezingen voor het Europese Parlement volgens CFF

Er staat weer iets op het spel in Europa. Dat is terug te zien in de opkomst voor de verkiezingen voor het Europese Parlement. Voor het eerst in meer dan 25 jaar heeft meer dan 50 procent van de Europeanen

#CFFpeople – Harmen van der Molen in actie bij LeasePlan

#CFFpeople – Harmen van der Molen in actie bij LeasePlan

Sinds enkele maanden zien we Harmen van der Molen, één van onze senior consultants, weinig meer bij CFF op de werkvloer. Dat heeft een reden. Hij versterkt als interim het communicatieteam van één van de