Ons media intelligence team op bezoek bij het internationale hoofdkantoor van Action

Gepubliceerd op

Als media-analist bij CFF Communications werk je voor de mooiste bedrijven en merken van Nederland én daarbuiten. Dat zag onze nieuwste aanwinst van het media intelligence team, Anhela Alickovic, met eigen ogen. Samen met analisten Ruben Cardol en Pim te Bokkel bezocht ze op vrijdagmiddag het hoofdkantoor van Action.

Wil je meer weten over ons bezoek aan Action en de unieke werkwijze van onze media-analisten? Lees snel verder!

Het geheim achter het succes van Action

Action, je kent het als de blauwe winkel bij jou om de hoek. Je loopt er altijd weer naar buiten met meer handige producten dan je nodig dacht te hebben.

Dat komt door de klantbelofte van Action, legt Yvette Moll uit. Als Director Corporate Communication van Action ontvangt ze ons bij de ingang van het internationale hoofdkantoor en distributiecentrum in Zwaagdijk-Oost. “Bij Action krijg je meer dan je verwacht voor minder dan je denkt”

“Wist je dat er inmiddels meer dan 1.400 Action-winkels zijn? Action is één van de snelst groeiende retailers van Europa. In 2018 opende het 230 nieuwe winkels. We zijn actief in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen.”

Tijdens de rondleiding in het distributiecentrum zien we de waarden van Action in de praktijk. De logistieke complexiteit die schuilgaat achter het simpele, maar succesvolle bedrijfsmodel, krijgt vorm in heldere, veilige werkprocessen. Medewerkers maken oogcontact en groeten elkaar in het voorbijgaan.

Naast klantgerichtheid, teamwork, respect, kostenbewustzijn en discipline, is eenvoud belangrijk voor Action. Dat zien we ook terug op het hoofdkantoor, boven het distributiecentrum.

Eenvoudig en effectief. Met die insteek schrijven we bij CFF ook onze nieuwsanalyses.

Yvette, kan je een voorbeeld geven van hoe de mediamonitoring van CFF bij jullie in de praktijk uitpakt?

“Nou, een mooi voorbeeld is dat we via jullie vernamen dat we sinds deze maand tot de Top 3 retailmerken van Frankrijk behoren. Daar zijn we natuurlijk ontzettend trots op.

Via de mailing van CFF zijn alle beslissingsmakers binnen ons bedrijf al vroeg in de ochtend op de hoogte. Ze scannen de overzichten, lezen wat relevant voor ze is, en kunnen weer verder met hun dagelijkse werk.”

Pim werkt als analist en head of digital bij CFF. Waarom gingen jullie op bezoek bij Action?

“Wij zijn ervan overtuigd dat goede mediamonitoring meer is dan de som van de zoekresultaten. We willen weten wat er leeft bij onze klant en denken op basis van de inhoud mee, zodat onze overzichten zo relevant mogelijk zijn.

In gesprek met Yvette ontstond het idee van een bezoek vrij spontaan en iedereen was meteen enthousiast. Een superleuke, relevante ervaring, waarvoor we Yvette en haar collega Maria Langhammer heel erg bedanken!”

Ruben, wat viel je het meest op tijdens ons bezoek?

“Ik vond het fascinerend om te zien hoe je met een nuchtere en efficiënte bedrijfscultuur een uiterst succesvol retailmerk neer kan zetten.

Het laat zien dat iets simpel laten lijken vaak hard werken is.”

Anhela, hoe was het voor jou om op bezoek te gaan bij Action?

“Mijn eerste week bij CFF Communications eindigde met een verrassing. Ik mocht op bezoek bij het internationale hoofdkantoor van Action in Zwaagdijk-Oost.

Ik vond de introductie door het enthousiaste communicatieteam leuk en leerzaam. En de rondleiding in het distributiecentrum door de bevlogen ploegleider Piet was echt indrukwekkend. In elk detail is de efficiëntie terug te zien.

Het bezoek aan de demowinkel in het hoofdkantoor was bovendien een mooie afsluiting van mijn eerste week!

Ons groeiende media intelligence team is regelmatig op zoek naar talent. Ben of ken jij onze nieuwe media-analist? Bekijk de vacature hier! 

 

Mediamonitoring volgens CFF Communications

Als het gaat om mediamonitoring, wil je niet bedolven worden onder een berg zoekresultaten. Je wilt inzicht en overzicht, liever gisteren dan vandaag.

Ons media intelligence team combineert het beste van menselijke en kunstmatige intelligentie. Niet voor niets hebben onze analisten, met een grondige kennis van de sector, een sterk track record als het gaat om premium monitoringsdiensten voor drukke beslissingsmakers.

Back to blog