#CFFpeople – Harmen van der Molen in actie bij LeasePlan

Gepubliceerd op

Sinds enkele maanden zien we Harmen van der Molen, één van onze senior consultants, weinig meer bij CFF op de werkvloer. Dat heeft een reden. Hij versterkt als interim het communicatieteam van één van de grootste multinationals van Nederland, LeasePlan Corporation.

Vandaag schoof hij aan bij de lunchtafel, de plek waar al onze mensen elkaar dagelijks bijpraten. Wat er allemaal op het bord van Harmen ligt, lees je in dit korte vraaggesprek:

Harmen, wat fijn dat je aanschuift. Gaat het goed met je? Waar was je?!

Sinds november werk ik interim als Head of Global Media Relations bij LeasePlan – een leerzame ervaring, die een heel eigen dynamiek met zich meebrengt.

In hun kantoor aan de Zuidas werk ik met het Corporate Affairs team, dat verantwoordelijk is voor de versterking van het merk en de reputatie van LeasePlan.

Wat doe je zoal als Head of Global Media Relations bij LeasePlan?

Ik werk met een geweldig team van corporate affairs professionals, in een nieuw, modern kantoor. Het werk dat ik doe is heel divers. Elke dag is anders, kan je wel zeggen. Ik begeleid mensen bij interviews, organiseer mediatrainingen en ik ben het centrale aanspreekpunt voor journalisten die LeasePlan volgen.

Wist je dat LeasePlan in meer dan 30 landen actief is! Het is ook mijn taak om ervoor te zorgen dat de lokale communicatieteams hun eigen mediaprogramma’s zo onafhankelijk mogelijk kunnen uitvoeren, terwijl het bedrijf tegelijkertijd met één stem spreekt.

Never a dull day, zo te horen! Vertel ons eens één van de hoogtepunt van je interimklus tot dusver…

Eén van de hoogtepunten tot dusverre was mijn bezoek aan de persdagen van de International Motor Show in Geneve.

Autoliefhebbers van over de hele wereld kwamen daar samen om de nieuwste modellen te bewonderen. Ik ben niet de typische autogek, maar de kleine jongen kwam weer helemaal in me naar boven toen ik met een big smile achter het stuur van een Rolls Royce of Porsche 911 mocht zitten.

Wat maakt deze autoshows relevant voor een bedrijf als LeasePlan?

Voor LeasePlan zijn dergelijke autoshows van belang in verband met de megatrends in de sector.

Denk aan de transitie van een samenleving waarin iedereen zijn eigen auto bezit, naar een platformeconomie, waarin consumenten zich abonneren op mobiliteitsdiensten. Of denk aan de opkomst van zelfrijdende voertuigen en elektrische auto’s. Dit zijn centrale thema’s in het merk en de communicatiestrategie van LeasePlan.

Wat ligt er trouwens op je bord? 😊

Vandaag is dat een dubbele kaastosti. Hoezo?

Eet smakelijk!

Tot slot nog iets over LeasePlan, over jou en over CFF Communications, als je het niet erg vindt.

LeasePlan is één van ’s werelds toonaangevende leasemaatschappijen, met 1,8 miljoen auto’s in meer dan 30 landen. LeasePlan beheert de volledige levenscyclus van zijn auto’s, vanaf de aankoop en het onderhoud tot de verkoop van teruggekomen leaseauto’s.

Harmen van der Molen werkt bij CFF als een Senior Consultant. Met zijn collega’s adviseert hij klanten in verschillende sectoren over financiële communicatie, mediarelaties en corporate communicatie.

Bij CFF Communications werken we op het snijvlak van bedrijfsstrategie en corporate communicatie. Als communicatiespecialisten met ervaring in verschillende sectoren, bieden wij praktische ondersteuning, strategisch advies en meetbaar resultaat.

Back to blog